Zadaniem szkoły jest:
a) Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku, w poczuciu więzi z rodziną.
b) Uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans.
c) Stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie.
d) Stwarzanie warunków do indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych dzieci.
e) Stwarzanie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
f) Inspirowanie aktywności badawczej oraz wyrażania własnych myśli i przeżyć.
g) Zapewnienie warunków harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych.
W zakresie kształcenia umiejętności stwarza uczniom warunki do zdobywania następujących umiejętności:
a) planowania, organizowania i oceniania własnej nauki i przyjmowania za nią odpowiedzialności;
b) skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym;
c) efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania decyzji;
d) rozwiązywania problemów w sposób twórczy;
e) poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł;
f) odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków;
g) rozwijania osobistych zainteresowań
h) przyswajania metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych.
W pracy wychowawczej, wspierając w tym zakresie obowiązki rodziców, zmierza do tego, by uczniowie:
a) znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego;
b) rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie;
c) mieli świadomość życiowej użyteczności treści poznawczych na poszczególnych zajęciach edukacyjnych;
d) godzili umiejętnie dążenie do osiągnięcia dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych;
e) dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia postawionych sobie celów życiowych;
f) uczyli się szacunku dla dobra wspólnego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie, społeczności lokalnej i państwie;
g) przyjmowali dziedzictwo kulturowe i kształtowali postawy patriotyczne;
h) potrafili dokonywać wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się;
i) kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów;
j) umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów. |